Case studies

Heineken usprawnia rekrutację do globalnego programu dla absolwentów

23.11.2023

Heineken nawiązał współpracę z SHL w celu poprawy jakości i efektywności swojego programu dla absolwentów (ang. Graduate Program). Nasze wsparcie przyniosło szybki zwrot z inwestycji i umożliwiło firmie stworzenie solidnej bazy przyszłych liderów.

O firmie Heineken

  • Firma powstała ponad 140 lat temu.
  • Obecnie z dumą serwuje 25 milionów szklanek Heinekena dziennie w 192 krajach świata.
  • Kultywuje bezkompromisowe dążenie do najwyższej jakości i perfekcji, a jednocześnie jako marka rozpoznawalna na całym świecie, bierze na siebie odpowiedzialność i dąży do zrównoważonego rozwoju we wszystkim, co robi.

Wyzwanie

Stworzenie bazy przyszłych liderów stanowi priorytet strategiczny dla HEINEKEN. Wraz z poszerzaniem asortymentu o nowe produkty i wejściem na nowe rynki, międzynarodowy program absolwencki (ang. International Graduate Program – IGP) stał się kluczowym elementem strategii przyciągania talentów, które w przyszłości poprowadzą firmę ku sukcesowi w coraz bardziej konkurencyjnej branży.

Alfonso Auñón García, menedżer programu IGP w firmie HEINEKEN, komentuje: „Do tej pory polegaliśmy na naszej rozpoznawalnej marce, która przyciągała talenty. Teraz potrzebujemy potencjalnych liderów, którzy w przyszłości będą potrafili inspirować pracowników swoimi pomysłami oraz stawiać wyzwania Zarządowi.”

Wielu absolwentów pragnie dostać się do programu w Heineken. W zeszłym roku do firmy wpłynęło ponad 22 000 aplikacji w ciągu dziewięciu tygodni na 24 dostępne stanowiska pracy. Proces selekcji kandydatów z tak dużej puli okazał się bardzo kosztowny i czasochłonny.

Aby poprawić zwiększyć efektywność rekrutacji i obniżyć jej koszty, HEINEKEN uznał, że potrzebuje lepszego procesu selekcyjnego, który byłby bardziej obiektywny, spójny i zgodny z wartościami kulturowymi firmy.

Rozwiązanie

HEINEKEN zwrócił się do SHL po pomoc w przekształceniu swojego procesu rekrutacji absolwentów. Firma HEINEKEN korzystała już z indukcyjnego testu Verify do selekcji najlepszych kandydatów. Aby poprawić jakość kandydatów i ich dopasowanie do organizacji, doradziliśmy zespołowi IGP, aby zacząć korzystać z jeszcze szerszego zakresu narzędzi psychometrycznych. Obejmowały one testy zdolności oraz kwestionariusze: osobowości OPQ i motywacji MQ, które byłyby następnie zmapowane na kompetencje liderskie w Heineken.

HEINEKEN przetestował swoje nowe podejście podczas corocznego procesu rekrutacji absolwentów.

Dots

Etapy procesu rekrutacji do programu IGP

Wpłynęło 18 000 aplikacji, których liczba została zredukowana do 120 poprzez połączenie etapu wstępnej selekcji, testów zdolności online i rozmów telefonicznych.

Kandydaci, którzy przeszli dalej, zostali zaproszeni na dogłębne rozmowy twarzą w twarz. Podczas rozmów korzystano ze szczegółowych raportów kompetencyjnych opartych na wynikach z kwestionariusza osobowości OPQ i motywacji MQ.

Trzydziestu (30) kandydatów wzięło udział w intensywnym centrum oceny (ang. Assessment Centre), które obejmowało różne ćwiczenia symulacyjne. Finalnie trzynaście (13) osób otrzymało propozycję wejścia do programu IGP.

Quote Alfonso Auñón García, menedżer IGP w Heineken "Okazało się, że potrzebowaliśmy tylko 3 dni oceny twarzą w twarz w porównaniu z 4 dniami w poprzednim roku. Zwiększyliśmy jakość zatrudnienia i poprawiliśmy doświadczenie kandydata."

Rezultaty

Rozwiązanie SHL znacząco zwiększyło efektywność i zmniejszyło koszty etapu oceny kandydatów do programu IGP. Kadra zarządzająca poświęciła 60% mniej czasu na rekrutację niż w zeszłym roku (o 19 dni mniej w porównaniu do 48 dni w poprzednim roku), co skutkowało zwrotem z inwestycji wynoszącym 175% w skali roku.

Dzięki spójnemu podejściu jest znacznie łatwiej ocenić kandydatów obiektywnie i  uczciwie w odniesieniu do tych samych kompetencji przywódczych. „W tym roku poziom satysfakcji z pracy znacznie się poprawił. Satysfakcja wewnętrznych interesariuszy wyniosła 85%, a satysfakcja kandydatów 91%” – dodaje Auñón.

SHL pomógł firmie zatrudnić najlepszych absolwentów i stworzyć silną bazę przyszłych liderów.

"Jesteśmy naprawdę podekscytowani przyszłością. Naszym celem jest jeszcze bliższa współpraca z firmą SHL, uczynienie jej usług integralną częścią globalnych procesów rekrutacyjnych w HEINEKEN" - podsumowuje Auñón.

Dots Dots

Zainteresowało Cię to rozwiązanie?

Odezwij się do nas, by uzyskać więcej informacji.

Warto przeczytać

Artykuły

Ewolucja procesu sprzedaży

W świecie, który staje się coraz bardziej cyfrowy i wirtualny, jesteśmy świadkami ewolucji podejścia do sprzedaży. Co to oznacza […]

Artykuły

5 powodów, dla których warto budować firmę opartą na umiejętnościach

Co do organizacji wnoszą rekrutacja i rozwój pracowników oparte na umiejętnościach? Przyjrzymy się pięciu kluczowym powodom, dla […]

Artykuły

Ocena kompetencji a zaangażowanie pracowników

Pracownicy odchodzą z pracy w rekordowych liczbach, generując koszty i luki w realizacji celów firmy. Dowiedz się, […]