Case studies

British Telecom (BT) przyspiesza transformację sprzedaży

24.11.2023

Dział BT Enterprise dokonuje oceny potencjału swoich przedstawicieli handlowych za pomocą narzędzi SHL.

O firmie

Dział BT Enterprise – wiodący dostawca usług komunikacyjnych w Wielkiej Brytanii i Irlandii – postanowił przeanalizować potencjał swoich przedstawicieli handlowych w oparciu o obiektywne i porównywalne dane, by skupić się na ich dalszym rozwoju i w ten sposób zwiększyć szanse na realizację strategii działu.

  • międzynarodowa firma telekomunikacyjna z główną siedzibą w Londynie
  • obecna w ponad 180 krajach, zatrudnia ponad 98 000 pracowników na całym świecie
  • oferuje usługi telekomunikacyjne, w tym internet szerokopasmowy, usługi mobilne, telewizyjne i IT.

Wyzwanie

Biznes Enterprise BT działa w dynamicznym środowisku, gdzie bez przerwy pojawiają się nowe wyzwania, szanse i zagrożenia zarówno ze strony aktualnych, jak i nowych konkurentów. Jakiś czas temu wdrożono konkretną metodologię sprzedaży i zainwestowano w szkolenia uczące sprzedawców tej metodologii. Jednak w czasach dynamicznych zmian przedstawiciele handlowi muszą dostosowywać swoje podejście do klientów, a sprzedaż powinna mieć charakter konsultacyjny i być oparta na danych.

Dział HR chciał zrozumieć różnicę między aktualnym poziomem kompetencji sprzedawców i ich potencjałem na przyszłość. W tym celu BT Enterprise potrzebowało dokładnych danych i wglądu w zdolności, motywację i potencjał swoich przedstawicieli handlowych na dwóch poziomach:

  1. na poziomie indywidualnym, aby wspierać ciągły rozwój i zwiększyć poczucie osobistej odpowiedzialności,
  2. na poziomie organizacyjnym, aby uzyskać głębszy wgląd w zespołowe mocne strony i obszary rozwoju przedstawicieli handlowych BT, ułatwiając spersonalizowane podejście do planowania ich rozwoju i dostarczając wgląd w dane niezbędne do planowania rekrutacji, puli talentów i ich rozwoju.

Rozwiązanie

SHL i dział Enterprise BT połączyły siły, aby przeprowadzić proces oceny sprzedawców za pomocą testów psychometrycznych, przygotować na ich podstawie indywidualne raporty i zbiorcze podsumowanie wyników ze wskazówkami rozwojowi.

Dots

Proces oceny sprzedawców BT

900 przedstawicieli handlowych wypełniło Kwestionariusz Osobowości Zawodowej SHL (OPQ) wraz z Kwestionariuszem Motywacyjnym (MQ).

Wygenerowano spersonalizowane raporty z informacją zwrotną, aby pomóc sprzedawcom zrozumieć ich silne strony oraz obszary do rozwoju.

Raporty zbiorcze zostały przedstawione za pomocą wykresów, które pozwalały BT na filtrowanie i przeglądanie wyników sprzedawców pod kątem różnych kompetencji.

Kwestionariusz osobowości SHL zastosowany do oceny sprzedawców

Wielowymiarowy kwestionariusz badający osobowość zawodową w odniesieniu do wybranych kompetencji sprzedażowych.

Kwestionariusz Osobowości Zawodowej OPQ

Wielowymiarowe narzędzie do oceny osobowości zawodowej

Zobacz

Kwestionariusz motywacji SHL zastosowany do oceny sprzedawców

Kwestionariusz MQ badający co motywuje, a co demotywuje sprzedawców w pracy.

Kwestionariusz Motywacji MQ

Dokładne narzędzie do oceny czynników motywujących do pracy

Zobacz

Rezultaty

Zrozumienie tego jaki potencjał mają przedstawiciele handlowi jest pomocne w budowaniu skutecznej strategii sprzedaży w Enterprise BT. Wgląd w talenty, którego dostarczyły testy SHL, pomógł klientowi zrozumieć mocne strony i potrzeby rozwojowe swoich pracowników, umożliwiając dostosowanie strategii rozwoju do bieżących potrzeb.

Analiza zbiorcza wykazała, że sprzedawcy BT, którzy uzyskali wysokie wyniki w odniesieniu do modelu kompetencji sprzedażowych SHL mieli dwa razy większą szansę na osiągnięcie wysokich wyników w sprzedaży.

Głębsza analiza wykazała, że najwydajniejsi sprzedawcy BT z dwa razy większym prawdopodobieństwem będą tworzyć spersonalizowane rozwiązania i dodatkową wartość dla klientów, a także są bardziej elastyczni, dostosowujący się i odporni psychicznie. Są także o 15% bardziej skłonni analizować dane komercyjne i wykorzystywać technologię do podejmowania decyzji.

Dots Dots

Zainteresowało Cię to rozwiązanie?

Odezwij się do nas, by uzyskać więcej informacji.

Warto przeczytać

Artykuły

AI wspiera podejmowanie decyzji personalnych

Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w działaniach HR staje się coraz bardziej powszechne i wspiera tworzenie […]

Raporty

Neuroróżnorodność w miejscu pracy

SHL globalnie prowadzi intensywny projekt badawczy nad neuroróżnorodnością, by opracować najlepsze praktyki w obszarze selekcji i zatrudniania […]

Wydarzenia

Sesja Refreshing: raport DAP OPQ w praktyce

Przeanalizuj z nami case study i poznaj rozwojowy raport OPQ – DAP (ang. Development Action […]