Ewolucja procesu sprzedaży
W świecie, który staje się coraz bardziej cyfrowy i wirtualny, jesteśmy świadkami ewolucji podejścia do sprzedaży. Co to oznacza […]
SHL pomogło firmie LM Glasfiber usystematyzować i zobiektywizować globalne procesy rekrutacji.
LM Glasfiber zdefiniowało zestaw kompetencji, które zostały zmapowane na skale Kwestionariusza Osobowości Zawodowej OPQ. Kwestionariusz OPQ dostarcza wskazówek na temat preferowanego stylu zachowania w pracy kandydata i jego prawdopodobnych wyników w zakresie kompetencji wymaganych w pracy.
Jednym z etapów rekrutacji stało się wykonanie przez wyselekcjonowanych kandydatów kwestionariusza OPQ w ich rodzimym języku.
Dla każdego kandydata został automatycznie wygenerowany łatwy do interpretacji raport OPQ, który zawierał informacje o tym czy kandydat wykazuje opisane w kompetencjach zachowania. Dzięki temu podczas rozmowy kwalifikacyjnej łatwo było skupić się na obszarach wymagających dyskusji.
Kandydaci aplikujący na stanowiska zarządcze uczestniczyli w jedno lub dwudniowej sesji oceny zaprojektowanej przez zespół konsultancki SHL, która obejmowała ćwiczenie case-study, symulację interakcyjną, testy zdolności i wywiad walidacyjny OPQ. Sesje oceny zaprojektowano w odniesieniu do kluczowych na danym stanowisku kompetencji LM Glasfiber. Kompetencje kandydatów zbadane zostały przez asesorów SHL, a sami kandydaci otrzymywali feedback na podstawie indywidualnych raportów zawierających opis ich kompetencji.
LM Glasfiber było pod wrażeniem rezultatów nowego, wystandaryzowanego procesu obsadzania kluczowych stanowisk. „Mapowanie zachowań kluczowych dla każdego stanowiska na skale OPQ umożliwiło osobom przeprowadzającym wywiad zadawanie spójnych i adekwatnych pytań, co dało nam pewność, że zatrudniamy najlepszych kandydatów. Fakt, że Kwestionariusz osobowości OPQ jest dostępny w ponad 30 językach upewnił nas, że to narzędzie może wesprzeć nasz globalny biznes obecnie, jak również w przyszłości. Co więcej, stwierdziliśmy, że około 30% kandydatów uczestniczących w sesji oceny nie zostało ostatecznie zatrudnionych. Sugeruje to, że OPQ i sesja oceny przyczyniły się do zredukowania ryzyka błędnych decyzji rekrutacyjnych” – powiedziała Eve Flamee, Dyrektor ds. Zarządzania Talentami w LM Glasfiber.
Większość pracowników, którzy zostali zatrudnieni w ostatnich 12 miesiącach udowodniło, że są cennym nabytkiem dla LM Glasfiber i wzmocniło podwaliny pod dalsze sukcesy firmy .
Eve Flamee, Dyrektor ds. Zarządzania Talentami w LM Glasfiber "Fakt, że Kwestionariusz osobowości OPQ jest dostępny w ponad 30 językach upewnił nas, że to narzędzie może wesprzeć nasz globalny biznes obecnie, jak również w przyszłości."
W świecie, który staje się coraz bardziej cyfrowy i wirtualny, jesteśmy świadkami ewolucji podejścia do sprzedaży. Co to oznacza […]
Co do organizacji wnoszą rekrutacja i rozwój pracowników oparte na umiejętnościach? Przyjrzymy się pięciu kluczowym powodom, dla […]
Pracownicy odchodzą z pracy w rekordowych liczbach, generując koszty i luki w realizacji celów firmy. Dowiedz się, […]