Raport Transformacja Sprzedaży SHL
To zaawansowany raport rozwojowy, który łączy klasyczny raport sprzedażowy OPQ z aktualnym podejściem do nowoczesnej, doradczej sprzedaży (tzw. consultative selling). Ma na celu wsparcie organizacji w rozwijaniu skuteczności zespołów sprzedaży w realiach nowej gospodarki — opartej na relacjach, zaufaniu i złożonych decyzjach zakupowych. Pokazuje, jak naturalny styl działania danej osoby wspiera lub utrudnia realizację celów sprzedażowych w środowisku transformacji sprzedaży – czyli tam, gdzie:
- sprzedaż staje się bardziej doradcza i partnerska,
- rośnie znaczenie analizy potrzeb klienta,
- liczy się budowanie długotrwałej wartości i zaufania, nie tylko wynik kwartalny.
Co zawiera Raport Transformacja Sprzedaży?
Istnieją dwa rodzaje raportów Transformacja Sprzedaży:
- Rozwojowy – przeznaczony dla osoby, która wypełniła kwestionariusz OPQ (specjalista sprzedaży lub menedżer sprzedaży), ze wskazówkami rozwojowymi.
- Rekrutacyjny – dla osoby rekrutującej tę osobę, decydenta lub konsultanta, którego zadaniem jest wyselekcjonować najlepszego kandydata na podstawie wyników.
W każdym rodzaju raportu Transformacja Sprzedaży SHL, znajdziemy ocenę osoby badanej pod kątem ośmiu czynników z modelu Transformacja Sprzedaży, który jest dokładnie opisany w samym raporcie. Model ten powstał na podstawie trzech sił oddziałujących na efektywność sprzedażową:
- Środowisko zewnętrzne, które uległo zmianie
- Zachowanie klientów uległo zmianie
- Definicja sukcesu sprzedaży uległa zmianie
Kiedy stosować Raport Transformacja Sprzedaży OPQ?
- Transformacja działów sprzedaży – np. gdy firma przechodzi z modelu transakcyjnego na doradczy.
- Rozwój zespołów B2B lub kluczowych klientów (KAM) – gdzie ważniejsze są relacje niż liczba transakcji.
- Coaching menedżerów sprzedaży, którzy mają wspierać zmianę podejścia swojego zespołu.
Chcesz wiedzieć więcej?
Skontaktuj się z nami, by uzyskać więcej informacji.