SHL Polska | Raport Sprzedaży SHL
SHL Polska|Raport Sprzedaży SHL

Raport Sprzedaży SHL

To raport OPQ opisujący, jak styl osobowości badanej osoby może wpływać na jej zachowania w kontekście sprzedaży.

Raport skupia się na profilu kompetencji handlowych, a nie tylko na ogólnych cechach osobowości. Na podstawie wyników z kwestionariusza OPQ opisuje, w jaki sposób dana osoba prawdopodobnie zachowa się w sytuacjach sprzedażowych — np. jak buduje relacje, negocjuje, domyka sprzedaż, reaguje na presję, czy motywuje się wynikami.

Raport generowany jest na podstawie wyników dwóch kwestionariuszy SHL:

  • Kwestionariusz osobowości zawodowej OPQ – do opisania kompetencji i stylu sprzedaży
  • Kwestionariusz Motywacji MQ – do opisania czynników motywujących kandydata w kontekście sprzedaży
SHL Polska|Raport Sprzedaży SHL SHL Polska|Raport Sprzedaży SHL

Co zawiera Raport Sprzedaży?

Raport dzieli się na trzy główne sekcje:

  1. Podstawy sprzedaży – wyniki przedstawione są w odniesieniu do sześciu kluczowych cech sprzedawcy, takich jak pewność siebie, determinacja sprzedażowa odporność, umiejętność dostosowania stylu do klienta, akceptacja zmian i elastyczność oraz umiejętność słuchania.
  2. Motywacja – ta część raporty pokazuje, co wewnętrznie napędza daną osobę do działania, np. potrzeba osiągnięć lub rywalizacji, chęć rozwoju, presja tempa, samodzielność, uznanie lub wynagrodzenie. Ta część raportu powstaje na podstawie wyników z Kwestionariusza Motywacji MQ.
  3. Cykl sprzedaży – ocena efektywności kandydata w ośmiu kluczowych etapach procesu sprzedaży, takich jak na przykład opracowywanie planu działania, nawiązywanie kontaktów, tworzenie ofert, finalizacja sprzedaży czy obsługa posprzedażowa.

Kiedy stosować Raport Sprzedaży OPQ?

  • Rekrutacja na stanowiska sprzedażowe – gdy chcesz porównać kandydatów pod kątem dopasowania do roli handlowca, doradcy, account managera itp. i gdy zależy Ci na obiektywnym wglądzie w styl działania kandydata (np. czy jest bardziej relacyjny czy zadaniowy).
  • Rozwój i coaching zespołów sprzedażowych – gdy potrzebujesz poznać mocne strony i obszary rozwoju każdego handlowca, by zaplanować ich indywidualne działania rozwojowe (np. szkolenia, mentoring, coaching).
  • Budowanie i optymalizacja zespołów sprzedaży – dla lepszego zrozumienia różnorodności stylów sprzedaży w zespole i dopasowania ludzi do ról (np. „hunter” vs „farmer”).
  • Wsparcie procesów sukcesji i awansów – raport może być użyty, aby ocenić, czy handlowiec ma potencjał, by przejść na stanowisko kierownicze lub strategiczne i jakie cechy warto rozwijać, zanim taka zmiana nastąpi.
Dots Dots

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami, by uzyskać więcej informacji.

Testy zdolności - 2 osoby rozwiązujące test Testy zdolności - 2 osoby rozwiązujące test