5 powodów, dla których warto budować firmę opartą na umiejętnościach
Co do organizacji wnoszą rekrutacja i rozwój pracowników oparte na umiejętnościach? Przyjrzymy się pięciu kluczowym powodom, dla […]
W dzisiejszym świecie zmiana to jedyna stała. Dzięki rewolucyjnemu rozwojowi technologii AI, coraz bardziej będą poszukiwani pracownicy posiadający umiejętności miękkie i innowacyjne myślenie. Jednocześnie, wiele firm ma trudności ze znalezieniem odpowiednich kompetencji, co utrudnia im utrzymanie konkurencyjności. Tutaj właśnie pojawia się nasze kompleksowe badanie dotyczące umiejętności przyszłości („PowerSkills”). Rekrutacja oparta na umiejętnościach coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Nasz najnowszy raport podsumowuje, które umiejętności stają się kluczowe w drodze do sukcesu oraz jakie są różnice w wybranych regionach świata oraz branżach.
Bazując na badaniach Josha Bersina, zmapowaliśmy jego PowerSkills na kompetencje Uniwersalnego Modelu Kompetencji SHL („UCF”), uwzględniając globalną próbę 67 592 osób z całego świata. Dodatkowo nasze badanie analizuje PowerSkills w różnych regionach, branżach i na przestrzeni czasu, aby zrozumieć nowe trendy i usprawnić masową rekrutację, pomagając rekruterom znaleźć pracowników, którzy będą odnosić sukcesy w nowej erze.
Wnioski wskazują na rosnące znaczenie umiejętności behawioralnych, czyli „miękkich”, w porównaniu do umiejętności technicznych.
W obliczu szybkiego tempa zmian, firmy napotykają wyzwania w rozwoju ze względu na luki kompetencyjne – liderzy mają coraz większe trudności z pozyskaniem i rozwojem talentów na nowych stanowiskach, zwłaszcza w obszarze IT i technologii.
Andy Nelesen, Solutions Group Leader SHL "Przyspieszenie rekrutacji opartej na umiejętnościach i programów zarządzania talentami jest kluczowe dla wzrostu, zwłaszcza w erze sztucznej inteligencji".
„Przyspieszenie rekrutacji opartej na umiejętnościach i programów zarządzania talentami jest kluczowe dla wzrostu, zwłaszcza w erze sztucznej inteligencji,” wyjaśnia Andy Nelesen, Solutions Group Leader SHL. „Wraz ze wzrostem automatyzacji i pracy zdalnej, liderzy muszą polegać na umiejętnościach, takich jak myślenie kreatywne i innowacyjne, aby zachować konkurencyjność i korzystać z ogromnych możliwości oferowanych przez nową technologię.”
Rozległe badanie SHL pokazuje, że każdy region charakteryzuje się unikalnym zestawem mocnych stron, przy czym optymizm, spójność i życzliwość są kluczowymi PowerSkills w kilku regionach. Europejczycy wyróżniają się elastycznością, komunikacją i życzliwością, natomiast Amerykanie – wytrwałością i zarządzaniem czasem. W Indiach powszechne są umiejętności pracy zespołowej, życzliwość i optymizm, a w Azji – spójność, życzliwość i etyka.
Chociaż empatia, umiejętność słuchania, ciekawość i zapał nie znalazły się wśród najważniejszych atrybutów dla żadnego regionu, zostały uznane za mocne strony w branżach takich jak produkcja oraz finanse i bankowość (gdzie występuje zapał), jak również w sektorze retail i opieka zdrowotna (gdzie liczy się empatia).
Cameron Beazley, Science Director w SHL, dodaje: „Nasze analizy pokazują również wzrost znaczenia PowerSkills w czasie, przy czym między 2021 a 2023 rokiem wzrosły wyniki w zakresie wytrwałości, życzliwości i zarządzania czasem. Tego rodzaju dane pozwalają organizacjom lepiej rozumieć swój potencjał kompetencyjny i przekładać go na skalowalną strategię rozwoju umiejętności pracowników, dzięki czemu pojawia się szansa na odblokowanie ogromnego potencjału i niewykorzystanych do tej pory zasobów.”
„Cieszę się, że SHL przeprowadziło to badanie, które jest bardzo potrzebne – i oczywiście jestem zadowolony, że użyli koncepcji PowerSkills jako ramy do swoich badań,” powiedział Josh Bersin, globalny analityk branżowy, autor i ekspert HR.
Josh Bersin, ekspert i analityk HR "Cieszę się, że SHL przeprowadziło to badanie, które jest bardzo potrzebne – i oczywiście jestem zadowolony, że użyta została moja koncepcja PowerSkills jako podstawa badań".
Badania przedstawione w raporcie SHL pokazują, że potrafimy mapować i mierzyć dowolne umiejętności, wartości lub modele kompetencji w miejscu pracy, co pozwala uzyskać obiektywne informacje o talentach oraz wspierać decyzje personalne i programy zarządzania talentami.
Pobierz pełen raport SHL „Skills of the Future and Where to Find Them” https://www.shl.com/resources/by-type/whitepapers-and-reports/skills-of-the-future-and-where-to-find-them/ i dowiedz się jak wyprzedzić konkurencję, znajdując i rozwijając kluczowe umiejętności behawioralne, które są niezbędne dla sukcesu w nowej rzeczywistości biznesowej.
Co do organizacji wnoszą rekrutacja i rozwój pracowników oparte na umiejętnościach? Przyjrzymy się pięciu kluczowym powodom, dla […]
Pracownicy odchodzą z pracy w rekordowych liczbach, generując koszty i luki w realizacji celów firmy. Dowiedz się, […]
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w działaniach HR staje się coraz bardziej powszechne i wspiera tworzenie […]