

Ewolucja procesu sprzedaży
W świecie, który staje się coraz bardziej cyfrowy i wirtualny, jesteśmy świadkami ewolucji podejścia do sprzedaży. Co to oznacza […]
Pracując ze swoimi klientami w zakresie oceny kompetencji sprzedażowych, określiliśmy trzy elementy, które organizacje sprzedażowe muszą uwzględnić w nowoczesnym segmencie sprzedaży cyfrowej:
Środowisko zewnętrzne jest diametralnie inne
U podstaw globalnej transformacji sprzedaży leżą dane i analityka. Coraz częściej najskuteczniejsze organizacje sprzedażowe wykazują się efektywnym wykorzystaniem narzędzi analitycznych w swoich procesach sprzedaży. Równolegle większość funkcji sprzedażowych B2B zmieniła swój model interakcji z tradycyjnego na cyfrowy, a 89% liderów sprzedaży przewiduje przyspieszenie transformacji cyfrowej.
Zachowanie klientów uległo zmianie
Rezultatem wzrostu interakcji z klientami przez Internet jest to, że zaczęła zmieniać się również rola sprzedawców. Ponad połowa procesu sprzedaży jest realizowana zanim sprzedawca w ogóle włączy się do niego po raz pierwszy, a ponad 70% klientów B2B podaje, że preferuje cyfrową samoobsługę i kontakty zdalne. Inne podejście mają klienci wymagający, aby sprzedawcy współpracowali z nimi stosując nowe metody – pomagając w personalizacji oferty i uproszczeniu procesu podejmowania decyzji.
Podstawowe wymagania dla sukcesu sprzedaży uległy zmianie
Nic dziwnego, że w tym gwałtownie zmieniającym się środowisku zmieniają się również niektóre kompetencje wymagane do osiągnięcia wysokich wyników sprzedaży. W SHL oceniliśmy ponad 14 000 pracowników sprzedaży B2B pełniących 18 różnych funkcji w działach sprzedaży i uzyskaliśmy dwa kluczowe wnioski:
Na podstawie badań doszliśmy do wnioski, że potrzebny jest nowy, bardziej aktualny model kompetencji sprzedażowych.
Rys. Model SHL Transformacja Sprzedaży
Rozwiązanie SHL Transformacja Sprzedaży opiera się na modelu ośmiu kompetencji, które są kluczowe do odniesienia sukcesu w sprzedaży. Osoby osiągające wysokie oceny tych kompetencji sprzedają ponad dwa razy więcej niż osoby z niskimi ocenami, a ich szanse na bycie „top-performerami” wzrasta o 66%. Poznaj kompetencje sprzedażowe SHL na nowe czasy:
Organizacje, które chcą zwiększyć swoje szanse na sukces biznesowy, powinny zacząć rekrutować i rozwijać swoich sprzedawców pod kątem kompetencji mających duży wpływ na ich skuteczność sprzedażową. Nowe, zmienne środowisko pracy spowodowało, że ważne stały się kompetencje związane z radzeniem są ze zmiennością i dostosowaniem się do sprzedaży zdalnej. Jednocześnie wiele tradycyjnie ważnych kompetencji związanych z motywacją i nastawieniem na cel, wciąż pozostaje w grze. Potrzeby klientów i styl sprzedawania / kupowania wciąż ewoluuje, a zwinne firmy podążają za zmianami wspierając swoje działy sprzedażowe.
W świecie, który staje się coraz bardziej cyfrowy i wirtualny, jesteśmy świadkami ewolucji podejścia do sprzedaży. Co to oznacza […]
Co do organizacji wnoszą rekrutacja i rozwój pracowników oparte na umiejętnościach? Przyjrzymy się pięciu kluczowym powodom, dla […]
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w działaniach HR staje się coraz bardziej powszechne i wspiera tworzenie […]