Case studies

Heineken usprawnia rekrutację do globalnego programu dla absolwentów

23.11.2023

Heineken nawiązał współpracę z SHL w celu poprawy jakości i efektywności swojego programu dla absolwentów (ang. Graduate Program). Nasze wsparcie przyniosło szybki zwrot z inwestycji i umożliwiło firmie stworzenie solidnej bazy przyszłych liderów.

O firmie Heineken

  • Firma powstała ponad 140 lat temu.
  • Obecnie z dumą serwuje 25 milionów szklanek Heinekena dziennie w 192 krajach świata.
  • Kultywuje bezkompromisowe dążenie do najwyższej jakości i perfekcji, a jednocześnie jako marka rozpoznawalna na całym świecie, bierze na siebie odpowiedzialność i dąży do zrównoważonego rozwoju we wszystkim, co robi.

Wyzwanie

Stworzenie bazy przyszłych liderów stanowi priorytet strategiczny dla HEINEKEN. Wraz z poszerzaniem asortymentu o nowe produkty i wejściem na nowe rynki, międzynarodowy program absolwencki (ang. International Graduate Program – IGP) stał się kluczowym elementem strategii przyciągania talentów, które w przyszłości poprowadzą firmę ku sukcesowi w coraz bardziej konkurencyjnej branży.

Alfonso Auñón García, menedżer programu IGP w firmie HEINEKEN, komentuje: „Do tej pory polegaliśmy na naszej rozpoznawalnej marce, która przyciągała talenty. Teraz potrzebujemy potencjalnych liderów, którzy w przyszłości będą potrafili inspirować pracowników swoimi pomysłami oraz stawiać wyzwania Zarządowi.”

Wielu absolwentów pragnie dostać się do programu w Heineken. W zeszłym roku do firmy wpłynęło ponad 22 000 aplikacji w ciągu dziewięciu tygodni na 24 dostępne stanowiska pracy. Proces selekcji kandydatów z tak dużej puli okazał się bardzo kosztowny i czasochłonny.

Aby poprawić zwiększyć efektywność rekrutacji i obniżyć jej koszty, HEINEKEN uznał, że potrzebuje lepszego procesu selekcyjnego, który byłby bardziej obiektywny, spójny i zgodny z wartościami kulturowymi firmy.

Rozwiązanie

HEINEKEN zwrócił się do SHL po pomoc w przekształceniu swojego procesu rekrutacji absolwentów. Firma HEINEKEN korzystała już z indukcyjnego testu Verify do selekcji najlepszych kandydatów. Aby poprawić jakość kandydatów i ich dopasowanie do organizacji, doradziliśmy zespołowi IGP, aby zacząć korzystać z jeszcze szerszego zakresu narzędzi psychometrycznych. Obejmowały one testy zdolności oraz kwestionariusze: osobowości OPQ i motywacji MQ, które byłyby następnie zmapowane na kompetencje liderskie w Heineken.

HEINEKEN przetestował swoje nowe podejście podczas corocznego procesu rekrutacji absolwentów.

Dots

Etapy procesu rekrutacji do programu IGP

SHL Polska | Heineken usprawnia rekrutację do globalnego programu dla absolwentów

Wpłynęło 18 000 aplikacji, których liczba została zredukowana do 120 poprzez połączenie etapu wstępnej selekcji, testów zdolności online i rozmów telefonicznych.

Kandydaci, którzy przeszli dalej, zostali zaproszeni na dogłębne rozmowy twarzą w twarz. Podczas rozmów korzystano ze szczegółowych raportów kompetencyjnych opartych na wynikach z kwestionariusza osobowości OPQ i motywacji MQ.

SHL Polska | Heineken usprawnia rekrutację do globalnego programu dla absolwentów

Trzydziestu (30) kandydatów wzięło udział w intensywnym centrum oceny (ang. Assessment Centre), które obejmowało różne ćwiczenia symulacyjne. Finalnie trzynaście (13) osób otrzymało propozycję wejścia do programu IGP.

Quote Alfonso Auñón García, menedżer IGP w Heineken "Okazało się, że potrzebowaliśmy tylko 3 dni oceny twarzą w twarz w porównaniu z 4 dniami w poprzednim roku. Zwiększyliśmy jakość zatrudnienia i poprawiliśmy doświadczenie kandydata."

Rezultaty

Rozwiązanie SHL znacząco zwiększyło efektywność i zmniejszyło koszty etapu oceny kandydatów do programu IGP. Kadra zarządzająca poświęciła 60% mniej czasu na rekrutację niż w zeszłym roku (o 19 dni mniej w porównaniu do 48 dni w poprzednim roku), co skutkowało zwrotem z inwestycji wynoszącym 175% w skali roku.

Dzięki spójnemu podejściu jest znacznie łatwiej ocenić kandydatów obiektywnie i  uczciwie w odniesieniu do tych samych kompetencji przywódczych. „W tym roku poziom satysfakcji z pracy znacznie się poprawił. Satysfakcja wewnętrznych interesariuszy wyniosła 85%, a satysfakcja kandydatów 91%” – dodaje Auñón.

SHL pomógł firmie zatrudnić najlepszych absolwentów i stworzyć silną bazę przyszłych liderów.

"Jesteśmy naprawdę podekscytowani przyszłością. Naszym celem jest jeszcze bliższa współpraca z firmą SHL, uczynienie jej usług integralną częścią globalnych procesów rekrutacyjnych w HEINEKEN" - podsumowuje Auñón.

Dots Dots

Zainteresowało Cię to rozwiązanie?

Odezwij się do nas, by uzyskać więcej informacji.

Warto przeczytać

Artykuły

Upskilling, reskilling i rozwój pracowników – nowoczesne strategie dla sukcesu firmy

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, ciągły rozwój pracowników staje się kluczowym elementem utrzymania konkurencyjności. […]

Artykuły

Testy zdolności poznawczych: klucz do sukcesu Twojego zespołu – diagnozuj i rozwijaj potencjał

W dynamicznym świecie biznesu, gdzie innowacja i adaptacja są na wagę złota, zdolności poznawcze pracowników stają się […]

Artykuły

Jak podejmować bardziej trafne decyzje rekrutacyjne?

Rekrutacja to jedno z najważniejszych wyzwań dla firm, które chcą budować silne i efektywne zespoły. Trafne […]