PowerSkills – umiejętności przyszłości i gdzie ich szukać
Czy sztuczna inteligencja nas odczłowieczy? Jakie umiejętności zyskują na wartości i będą miały wpływ na efektywność pracy […]
Heineken nawiązał współpracę z SHL w celu poprawy jakości i efektywności swojego programu dla absolwentów (ang. Graduate Program). Nasze wsparcie przyniosło szybki zwrot z inwestycji i umożliwiło firmie stworzenie solidnej bazy przyszłych liderów.
Stworzenie bazy przyszłych liderów stanowi priorytet strategiczny dla HEINEKEN. Wraz z poszerzaniem asortymentu o nowe produkty i wejściem na nowe rynki, międzynarodowy program absolwencki (ang. International Graduate Program – IGP) stał się kluczowym elementem strategii przyciągania talentów, które w przyszłości poprowadzą firmę ku sukcesowi w coraz bardziej konkurencyjnej branży.
Alfonso Auñón García, menedżer programu IGP w firmie HEINEKEN, komentuje: „Do tej pory polegaliśmy na naszej rozpoznawalnej marce, która przyciągała talenty. Teraz potrzebujemy potencjalnych liderów, którzy w przyszłości będą potrafili inspirować pracowników swoimi pomysłami oraz stawiać wyzwania Zarządowi.”
Wielu absolwentów pragnie dostać się do programu w Heineken. W zeszłym roku do firmy wpłynęło ponad 22 000 aplikacji w ciągu dziewięciu tygodni na 24 dostępne stanowiska pracy. Proces selekcji kandydatów z tak dużej puli okazał się bardzo kosztowny i czasochłonny.
Aby poprawić zwiększyć efektywność rekrutacji i obniżyć jej koszty, HEINEKEN uznał, że potrzebuje lepszego procesu selekcyjnego, który byłby bardziej obiektywny, spójny i zgodny z wartościami kulturowymi firmy.
HEINEKEN zwrócił się do SHL po pomoc w przekształceniu swojego procesu rekrutacji absolwentów. Firma HEINEKEN korzystała już z indukcyjnego testu Verify do selekcji najlepszych kandydatów. Aby poprawić jakość kandydatów i ich dopasowanie do organizacji, doradziliśmy zespołowi IGP, aby zacząć korzystać z jeszcze szerszego zakresu narzędzi psychometrycznych. Obejmowały one testy zdolności oraz kwestionariusze: osobowości OPQ i motywacji MQ, które byłyby następnie zmapowane na kompetencje liderskie w Heineken.
HEINEKEN przetestował swoje nowe podejście podczas corocznego procesu rekrutacji absolwentów.
Wpłynęło 18 000 aplikacji, których liczba została zredukowana do 120 poprzez połączenie etapu wstępnej selekcji, testów zdolności online i rozmów telefonicznych.
Kandydaci, którzy przeszli dalej, zostali zaproszeni na dogłębne rozmowy twarzą w twarz. Podczas rozmów korzystano ze szczegółowych raportów kompetencyjnych opartych na wynikach z kwestionariusza osobowości OPQ i motywacji MQ.
Trzydziestu (30) kandydatów wzięło udział w intensywnym centrum oceny (ang. Assessment Centre), które obejmowało różne ćwiczenia symulacyjne. Finalnie trzynaście (13) osób otrzymało propozycję wejścia do programu IGP.
Alfonso Auñón García, menedżer IGP w Heineken "Okazało się, że potrzebowaliśmy tylko 3 dni oceny twarzą w twarz w porównaniu z 4 dniami w poprzednim roku. Zwiększyliśmy jakość zatrudnienia i poprawiliśmy doświadczenie kandydata."
Rozwiązanie SHL znacząco zwiększyło efektywność i zmniejszyło koszty etapu oceny kandydatów do programu IGP. Kadra zarządzająca poświęciła 60% mniej czasu na rekrutację niż w zeszłym roku (o 19 dni mniej w porównaniu do 48 dni w poprzednim roku), co skutkowało zwrotem z inwestycji wynoszącym 175% w skali roku.
Dzięki spójnemu podejściu jest znacznie łatwiej ocenić kandydatów obiektywnie i uczciwie w odniesieniu do tych samych kompetencji przywódczych. „W tym roku poziom satysfakcji z pracy znacznie się poprawił. Satysfakcja wewnętrznych interesariuszy wyniosła 85%, a satysfakcja kandydatów 91%” – dodaje Auñón.
SHL pomógł firmie zatrudnić najlepszych absolwentów i stworzyć silną bazę przyszłych liderów.
"Jesteśmy naprawdę podekscytowani przyszłością. Naszym celem jest jeszcze bliższa współpraca z firmą SHL, uczynienie jej usług integralną częścią globalnych procesów rekrutacyjnych w HEINEKEN" - podsumowuje Auñón.
Czy sztuczna inteligencja nas odczłowieczy? Jakie umiejętności zyskują na wartości i będą miały wpływ na efektywność pracy […]
Zapraszamy na webinar o rekrutacji i rozwoju pracowników działów sprzedaży. Najnowsze trendy i wiedza na wyciągnięcie ręki!
Sprzedaż B2B to obszar przechodzący wszechstronne i gwałtowne przekształcenia. W odpowiedzi na wyzwania, z jakimi aktualnie mierzą się […]