AI w rekrutacji – jakie zagrożenia niesie i jak im zapobiegać?
Sztuczna inteligencja staje się kluczowym narzędziem w procesach rekrutacyjnych. Automatyzacja wstępnej selekcji kandydatów, analiza […]
Dział BT Enterprise dokonuje oceny potencjału swoich przedstawicieli handlowych za pomocą narzędzi SHL.
Dział BT Enterprise – wiodący dostawca usług komunikacyjnych w Wielkiej Brytanii i Irlandii – postanowił przeanalizować potencjał swoich przedstawicieli handlowych w oparciu o obiektywne i porównywalne dane, by skupić się na ich dalszym rozwoju i w ten sposób zwiększyć szanse na realizację strategii działu.
Biznes Enterprise BT działa w dynamicznym środowisku, gdzie bez przerwy pojawiają się nowe wyzwania, szanse i zagrożenia zarówno ze strony aktualnych, jak i nowych konkurentów. Jakiś czas temu wdrożono konkretną metodologię sprzedaży i zainwestowano w szkolenia uczące sprzedawców tej metodologii. Jednak w czasach dynamicznych zmian przedstawiciele handlowi muszą dostosowywać swoje podejście do klientów, a sprzedaż powinna mieć charakter konsultacyjny i być oparta na danych.
Dział HR chciał zrozumieć różnicę między aktualnym poziomem kompetencji sprzedawców i ich potencjałem na przyszłość. W tym celu BT Enterprise potrzebowało dokładnych danych i wglądu w zdolności, motywację i potencjał swoich przedstawicieli handlowych na dwóch poziomach:
SHL i dział Enterprise BT połączyły siły, aby przeprowadzić proces oceny sprzedawców za pomocą testów psychometrycznych, przygotować na ich podstawie indywidualne raporty i zbiorcze podsumowanie wyników ze wskazówkami rozwojowi.
900 przedstawicieli handlowych wypełniło Kwestionariusz Osobowości Zawodowej SHL (OPQ) wraz z Kwestionariuszem Motywacyjnym (MQ).
Wygenerowano spersonalizowane raporty z informacją zwrotną, aby pomóc sprzedawcom zrozumieć ich silne strony oraz obszary do rozwoju.
Raporty zbiorcze zostały przedstawione za pomocą wykresów, które pozwalały BT na filtrowanie i przeglądanie wyników sprzedawców pod kątem różnych kompetencji.
Wielowymiarowy kwestionariusz badający osobowość zawodową w odniesieniu do wybranych kompetencji sprzedażowych.
Wielowymiarowe narzędzie do oceny osobowości zawodowej
Kwestionariusz MQ badający co motywuje, a co demotywuje sprzedawców w pracy.
Dokładne narzędzie do oceny czynników motywujących do pracy
Zrozumienie tego jaki potencjał mają przedstawiciele handlowi jest pomocne w budowaniu skutecznej strategii sprzedaży w Enterprise BT. Wgląd w talenty, którego dostarczyły testy SHL, pomógł klientowi zrozumieć mocne strony i potrzeby rozwojowe swoich pracowników, umożliwiając dostosowanie strategii rozwoju do bieżących potrzeb.
Analiza zbiorcza wykazała, że sprzedawcy BT, którzy uzyskali wysokie wyniki w odniesieniu do modelu kompetencji sprzedażowych SHL mieli dwa razy większą szansę na osiągnięcie wysokich wyników w sprzedaży.
Głębsza analiza wykazała, że najwydajniejsi sprzedawcy BT z dwa razy większym prawdopodobieństwem będą tworzyć spersonalizowane rozwiązania i dodatkową wartość dla klientów, a także są bardziej elastyczni, dostosowujący się i odporni psychicznie. Są także o 15% bardziej skłonni analizować dane komercyjne i wykorzystywać technologię do podejmowania decyzji.
Sztuczna inteligencja staje się kluczowym narzędziem w procesach rekrutacyjnych. Automatyzacja wstępnej selekcji kandydatów, analiza […]
Jakie supermoce czyli umiejętności będą kluczowe do osiągnięcia sukcesu zawodowego w przyszłości? Czy sztuczna inteligencja nas […]
Czy sztuczna inteligencja nas odczłowieczy? Jakie umiejętności zyskują na wartości i będą miały wpływ na efektywność pracy […]