Case studies

British Telecom (BT) przyspiesza transformację sprzedaży

24.11.2023

Dział BT Enterprise dokonuje oceny potencjału swoich przedstawicieli handlowych za pomocą narzędzi SHL.

O firmie

Dział BT Enterprise – wiodący dostawca usług komunikacyjnych w Wielkiej Brytanii i Irlandii – postanowił przeanalizować potencjał swoich przedstawicieli handlowych w oparciu o obiektywne i porównywalne dane, by skupić się na ich dalszym rozwoju i w ten sposób zwiększyć szanse na realizację strategii działu.

  • międzynarodowa firma telekomunikacyjna z główną siedzibą w Londynie
  • obecna w ponad 180 krajach, zatrudnia ponad 98 000 pracowników na całym świecie
  • oferuje usługi telekomunikacyjne, w tym internet szerokopasmowy, usługi mobilne, telewizyjne i IT.

Wyzwanie

Biznes Enterprise BT działa w dynamicznym środowisku, gdzie bez przerwy pojawiają się nowe wyzwania, szanse i zagrożenia zarówno ze strony aktualnych, jak i nowych konkurentów. Jakiś czas temu wdrożono konkretną metodologię sprzedaży i zainwestowano w szkolenia uczące sprzedawców tej metodologii. Jednak w czasach dynamicznych zmian przedstawiciele handlowi muszą dostosowywać swoje podejście do klientów, a sprzedaż powinna mieć charakter konsultacyjny i być oparta na danych.

Dział HR chciał zrozumieć różnicę między aktualnym poziomem kompetencji sprzedawców i ich potencjałem na przyszłość. W tym celu BT Enterprise potrzebowało dokładnych danych i wglądu w zdolności, motywację i potencjał swoich przedstawicieli handlowych na dwóch poziomach:

  1. na poziomie indywidualnym, aby wspierać ciągły rozwój i zwiększyć poczucie osobistej odpowiedzialności,
  2. na poziomie organizacyjnym, aby uzyskać głębszy wgląd w zespołowe mocne strony i obszary rozwoju przedstawicieli handlowych BT, ułatwiając spersonalizowane podejście do planowania ich rozwoju i dostarczając wgląd w dane niezbędne do planowania rekrutacji, puli talentów i ich rozwoju.

Rozwiązanie

SHL i dział Enterprise BT połączyły siły, aby przeprowadzić proces oceny sprzedawców za pomocą testów psychometrycznych, przygotować na ich podstawie indywidualne raporty i zbiorcze podsumowanie wyników ze wskazówkami rozwojowi.

Dots

Proces oceny sprzedawców BT

SHL Polska | British Telecom (BT) przyspiesza transformację sprzedaży

900 przedstawicieli handlowych wypełniło Kwestionariusz Osobowości Zawodowej SHL (OPQ) wraz z Kwestionariuszem Motywacyjnym (MQ).

SHL Polska | British Telecom (BT) przyspiesza transformację sprzedaży

Wygenerowano spersonalizowane raporty z informacją zwrotną, aby pomóc sprzedawcom zrozumieć ich silne strony oraz obszary do rozwoju.

SHL Polska | British Telecom (BT) przyspiesza transformację sprzedaży

Raporty zbiorcze zostały przedstawione za pomocą wykresów, które pozwalały BT na filtrowanie i przeglądanie wyników sprzedawców pod kątem różnych kompetencji.

Kwestionariusz osobowości SHL zastosowany do oceny sprzedawców

Wielowymiarowy kwestionariusz badający osobowość zawodową w odniesieniu do wybranych kompetencji sprzedażowych.

Kwestionariusz Osobowości Zawodowej OPQ

Wielowymiarowe narzędzie do oceny osobowości zawodowej

Zobacz

Kwestionariusz motywacji SHL zastosowany do oceny sprzedawców

Kwestionariusz MQ badający co motywuje, a co demotywuje sprzedawców w pracy.

Kwestionariusz Motywacji MQ

Dokładne narzędzie do oceny czynników motywujących do pracy

Zobacz

Rezultaty

Zrozumienie tego jaki potencjał mają przedstawiciele handlowi jest pomocne w budowaniu skutecznej strategii sprzedaży w Enterprise BT. Wgląd w talenty, którego dostarczyły testy SHL, pomógł klientowi zrozumieć mocne strony i potrzeby rozwojowe swoich pracowników, umożliwiając dostosowanie strategii rozwoju do bieżących potrzeb.

Analiza zbiorcza wykazała, że sprzedawcy BT, którzy uzyskali wysokie wyniki w odniesieniu do modelu kompetencji sprzedażowych SHL mieli dwa razy większą szansę na osiągnięcie wysokich wyników w sprzedaży.

Głębsza analiza wykazała, że najwydajniejsi sprzedawcy BT z dwa razy większym prawdopodobieństwem będą tworzyć spersonalizowane rozwiązania i dodatkową wartość dla klientów, a także są bardziej elastyczni, dostosowujący się i odporni psychicznie. Są także o 15% bardziej skłonni analizować dane komercyjne i wykorzystywać technologię do podejmowania decyzji.

Dots Dots

Zainteresowało Cię to rozwiązanie?

Odezwij się do nas, by uzyskać więcej informacji.

SHL Polska | British Telecom (BT) przyspiesza transformację sprzedaży SHL Polska | British Telecom (BT) przyspiesza transformację sprzedaży

Warto przeczytać

SHL Polska | Upskilling, reskilling i rozwój pracowników – nowoczesne strategie dla sukcesu firmy SHL Polska | Upskilling, reskilling i rozwój pracowników – nowoczesne strategie dla sukcesu firmy
Artykuły

Upskilling, reskilling i rozwój pracowników – nowoczesne strategie dla sukcesu firmy

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, ciągły rozwój pracowników staje się kluczowym elementem utrzymania konkurencyjności. […]

Artykuły

Testy zdolności poznawczych: klucz do sukcesu Twojego zespołu – diagnozuj i rozwijaj potencjał

W dynamicznym świecie biznesu, gdzie innowacja i adaptacja są na wagę złota, zdolności poznawcze pracowników stają się […]

SHL Polska | Jak podejmować bardziej trafne decyzje rekrutacyjne? SHL Polska | Jak podejmować bardziej trafne decyzje rekrutacyjne?
Artykuły

Jak podejmować bardziej trafne decyzje rekrutacyjne?

Rekrutacja to jedno z najważniejszych wyzwań dla firm, które chcą budować silne i efektywne zespoły. Trafne […]