PowerSkills – umiejętności przyszłości i gdzie ich szukać
Czy sztuczna inteligencja nas odczłowieczy? Jakie umiejętności zyskują na wartości i będą miały wpływ na efektywność pracy […]
AI może powielać i wzmacniać istniejące uprzedzenia, jeśli jest trenowana na danych zawierających nierówności. Na przykład systemy mogą faworyzować kandydatów określonej płci, rasy lub wieku, bazując na historycznych decyzjach rekrutacyjnych.
AI często działa jak „czarna skrzynka” – generuje wyniki, ale trudno zrozumieć, na jakiej podstawie podejmuje decyzje. To może budzić wątpliwości i ograniczać zaufanie kandydatów.
Automatyzacja może powodować wykluczenie wartościowych kandydatów, którzy nie spełniają standardowych wzorców – np. osób z nietypowym doświadczeniem zawodowym czy lukami w CV.
AI przetwarza ogromne ilości danych kandydatów, co rodzi ryzyko wycieku informacji i niewłaściwego ich wykorzystania.
Zbyt duże uzależnienie od technologii może prowadzić do ograniczenia kontaktu osobistego z kandydatem, co wpływa na poziom zaangażowania, relacje i odbiór firmy jako pracodawcy.
AI w rekrutacji to ogromna szansa na usprawnienie procesów, ale także wyzwanie, które wymaga odpowiedzialnego podejścia. Kluczem jest wdrażanie tej technologii w sposób etyczny, transparentny i uzupełniany przez ludzką ocenę. Miękkie kompetencje i kluczowe umiejętności (tzw. powerskills) takie jak krytyczne myślenie, kreatywność, uczenie się czy budowanie relacji powinny być oceniane przez odpowiednie narzędzia i ludzi, a nie roboty, których decyzje są w tych obszarach obarczone dużym błędem.
Czy sztuczna inteligencja nas odczłowieczy? Jakie umiejętności zyskują na wartości i będą miały wpływ na efektywność pracy […]
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w działaniach HR staje się coraz bardziej powszechne i wspiera tworzenie […]
Inwestowanie w rozwój talentów przynosi znaczące korzyści zarówno dla organizacji, jak i jej pracowników. Umożliwia […]