Ocena kompetencji a zaangażowanie pracowników
Pracownicy odchodzą z pracy w rekordowych liczbach, generując koszty i luki w realizacji celów firmy. Dowiedz się, […]
Organizacja oparta na umiejętnościach to taka, która kładzie duży nacisk na identyfikację, rozwijanie i wykorzystanie umiejętności i zdolności swoich pracowników. W takiej firmie głównym celem są zdolności i kompetencje pracowników, a nie doświadczenie, tradycyjne role zawodowe czy hierarchiczne struktury.
Takie podejście ma na celu maksymalizację potencjału pracowników oraz dostosowanie ich umiejętności do celów i potrzeb organizacji. Przyjmując podejście oparte na umiejętnościach, organizacje dążą do tego, by zawsze posiadać w zespole kompetencje, które ułatwią elastyczne i szybkie dostosowanie się do zmieniającej się rzeczywistości.
W erze, w której niedobory talentów są powszechne, skupienie się na konkretnych umiejętnościach potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w pracy pomaga organizacjom efektywniej przyciągać i pozyskiwać dobrych kandydatów. Zatrudnianie ludzi na podstawie umiejętności, które są niezbędne w ich przyszłej pracy pomaga usprawnić proces rekrutacji i poprawić jakość nowozatrudnionych.
Firmy zatrudniające na podstawie umiejętności mają pulę talentów większą aż 9 razy¹.
Dzięki inwestowaniu w rozwój umiejętności pracowników, wzrasta poziom zaangażowania i lojalności. Kultura oparta na umiejętnościach wspiera ciągłe uczenie się, co przyczynia się do większej satysfakcji pracowników i wyższych poziomów retencji.
Firmom, które przyjmują podejście oparte na umiejętnościach, w 98% udaje się zatrzymać na dłużej najlepszych pracowników².
Podejście oparte na umiejętnościach pozwala organizacjom identyfikować i wykorzystywać konkretne umiejętności wymagane do zadań lub projektów. Prowadzi to bardziej efektywnego delegowania zasobów do odpowiednich zespołów i zmniejszenia luk kompetencyjnych.
Firmy są o 107% efektywniejsze w zarządzaniu talentami, jeśli przyjmują podejście oparte na umiejętnościach².
Przeprowadzając audyt talentów oparty na umiejętnościach, organizacje mogą optymalizować swoje zasoby ludzkie, redukując koszty związane z zatrudnianiem, szkoleniem i utrzymywaniem pracowników, którzy nie posiadają umiejętności potrzebnych do rozwoju firmy.
Firmy, które przyjmują podejście oparte na umiejętnościach, są o 63% bardziej skuteczne w realizacji celów biznesowych niż te, które tego nie robią².
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym technologia, warunki ekonomiczne i preferencje klientów szybko się zmieniają. Organizacja oparta na umiejętnościach łatwiej dostosuje się do tych zmian, skupiając się na rozwijaniu i wykorzystywaniu najpotrzebniejszych umiejętności pracowników.
Organizacje z podejściem opartym na umiejętnościach o 57% lepiej radzą sobie z dostosowywaniem się do zmian².
Środowisko pracy zmienia się nieustannie, a zmiany nabierają tempa w obliczu nowych technologii (AI) i potrzeb biznesowych z nimi związanych. Zmienia się także styl pracy, a tradycyjna praca „na etacie” może zostać w przyszłości wyparta przez zadania projektowe wykonywane dla wielu pracodawców jednocześnie. W obliczu takich wyzwań, zarządzanie ludźmi z perspektywy ich zdolności i umiejętności zmapowanych na aktualne potrzeby biznesowe, może być jedyną drogą do zachowania elastyczności i skuteczności w realizacji strategii firmy.
Linki:
Pracownicy odchodzą z pracy w rekordowych liczbach, generując koszty i luki w realizacji celów firmy. Dowiedz się, […]
Inwestowanie w rozwój talentów przynosi znaczące korzyści zarówno dla organizacji, jak i jej pracowników. Umożliwia […]
Przewiduje się, że w 2024 roku globalnie rekrutacji ma być mniej, podczas gdy wewnętrzna mobilność pracowników ma wzrosnąć. […]